Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Reinfeldt syns mest

Publicerad: 17 September 2010, 14:16

Fredrik Reinfeldt är valrörelsens stora medievinnare. Ingen annan har fått lika många artiklar och inslag om sig i tidningar, på nätet och i radio sedan den 12:e juli. Det visar en undersökning som mediebevakingsföretaget Retriever gjort på uppdrag av TT.


Ämnen i artikeln:

Val 2010Fredrik ReinfeldtRetriever

Ingen syns som han. Fredrik Reinfeldt har nått ut bäst i medierna. Foto: Björn Elgstrand.

Undersökningen tar inte hänsyn till om det handlar om negativ eller positiv publicitet. Två och trea på uppmärksamhetstoppen tar Maud Olofsson och Jan Björklund hem. Mona Sahlin återfinns på fjärde plats.
Om man bara räknar antal blogginlägg så är däremot Sahlin störst.

Därefter kommer Lars Ohly som lämnar både Miljöpartiets språkrör bakom sig och allra sist hittar vi Göran Hägglund.

Om man inte mäter från 12:e juli utan bara ser på september går Lars Ohly om Sahlin och blir de rödgrönas uppmärksamhetskung. Under den här månaden har Ohly gjort ett slagkraftigt utspel om bröstpumpar och även friat i tv.

Ove Gustafsson


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.