Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Reklam kostar mer än det smakar"

Publicerad: 14 april 2011, 08:14

Guldäggsnominerade Hemtex vd Erik Gumabon är inte helt övertygad om reklamens förtjänster. – Nej, reklam kostar mer än det smakar, säger han till Dagens Industri. Han nobbar även Guldäggsgalan. – Det är väl en firmafest för reklambranschen.


Ämnen i artikeln:

Hemtex

Erik Gumabon, vd för Hemtex.

Hemtex. nominerat i Guldägget i kategorin design, bröt nyligen med Åkestam Holst och gör numera reklamen i egen regi. Vd:n Erik Gumabon tycker inte att det är värt att lägga stora pengar på reklam.

– Vi får bäst respons från vår kundklubb och våra butiker. Det är där vi ska bygga vårt varumärke, säger han till Dagens Industri.

Om Guldäggsnomineringen, säger han:

– Det är självklart roligt och en klapp på axeln för vår omgörning av butikerna.

Men han tänker inte gå på Guldäggs-galan i kväll.

– Det är väl en firmafest för reklambranschen, säger han till DI.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Hemtex

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.