Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 14 april 2011, 08:14
Guldäggsnominerade Hemtex vd Erik Gumabon är inte helt övertygad om reklamens förtjänster. – Nej, reklam kostar mer än det smakar, säger han till Dagens Industri. Han nobbar även Guldäggsgalan. – Det är väl en firmafest för reklambranschen.
Ämnen i artikeln:
HemtexErik Gumabon, vd för Hemtex.
Hemtex. nominerat i Guldägget i kategorin design, bröt nyligen med Åkestam Holst och gör numera reklamen i egen regi. Vd:n Erik Gumabon tycker inte att det är värt att lägga stora pengar på reklam.
– Vi får bäst respons från vår kundklubb och våra butiker. Det är där vi ska bygga vårt varumärke, säger han till Dagens Industri.
Om Guldäggsnomineringen, säger han:
– Det är självklart roligt och en klapp på axeln för vår omgörning av butikerna.
Men han tänker inte gå på Guldäggs-galan i kväll.
– Det är väl en firmafest för reklambranschen, säger han till DI.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Hemtex