Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Reklambyrå blåste mediejättar

Publicerad: 25 september 2014, 14:49

Hunden Sherlock.

Det holländska flygbolaget KLM skapade stort mediedrag kring sin nya medarbetare – hunden Sherlock på bolagets hittegodsavdelning. Problemet är bara att allt var en fejkad kampanj.


Ämnen i artikeln:

KLM

Sherlock utnyttjade sitt skarpa luktsinne för att hjälpa passagerarna att hitta sina kvarglömda saker.

Flera medier rapporterade om den fantastiska hunden, däribland CNN, Daily Mail, Huffington Post och Expressen.

Reklambyrån bakom kampanjen ”Sherlock the dog”, DDB & Tribal Worldwide, har nu berättat att hunden inte jobbar på hittegodsavdelningen, men att man tyckte att den var en ”bra symbol för hur effektivt avdelningen arbetar”.

Byrån har också meddelat att hunden ska göra ett framträdande inom kort.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

KLM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.