Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Rekordår för Starcom i Malmö

Publicerad: 23 januari 2009, 10:20

Mediebyrån Starcoms Malmökontor slog rekord under 2008. Den senaste tiden har också ett par nya kunder rullat in på byrån.


Patrik Andersson, vd på Starcom i Malmö.

– Det blir verkligen ett kanonår. Både omsättningen och vinsten kommer att öka med mellan 15 och 20 procent, säger vd Patrik Andersson.

De senaste månaderna har byrån dessutom fått in Skivlagret som ny kund. Butikskedjan som säljer musik, spel och film har 22 butiker. En anan ny kund är SVT Syd som fick hjälp med lanseringen av Musikhjälpen.

Men trots den positiva avslutningen av 2008 är mycket osäkert inför 2009.
– Just nu råder en stor osäkerhet hos alla annonsörer, så det är svårt att se hur året kommer att bli.

På den skånska mediemarknaden gör både Skånska Dagbladet och Sydsvenskan om tidningarna. Men mest på bettet, enligt Patrik Andersson är annonspaketet Hela Skåne.
– Vi har gjort väldigt få årsavtal för våra kunder. Undantaget är Hela Skåne, som är väldigt flexibla att jobba med.

Trenden är annars att de traditionella medierna kommer att fortsätta minska. Det är ingen slump att byråns senaste rekrytering var en rådgivare för digitala medier.
– Det är fortfarande stor tillväxt inom webb och relationsskapande medier. Vi använder också mobilmarknadsföring allt mer.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.