Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Rekordår för TV4-gruppen

Publicerad: 3 januari 2012, 11:41

Foto: Andreas Elgstrand

TV4-gruppen upplevde under 2011 sina bästa tittarsiffror sen MMS mätningar startade 1994. – Vi har byggt program som fungerat bra, säger TV4-Gruppens kanaldirektör Peter Lindström till Resume.se


TV4-Gruppen hade en tittarandel på 31,4 procent i huvudmålgruppen 12-59 år, vilket är en ökning på 4,9 procent jämfört med förra året.

Vad gäller antalet tittare i befolkningen som helhet ökade man 4,5 procent, från 28,9 till 30,2 procent.

Peter Lindström menar att det var flera delar som föll på plats 2011, med bland annat ett bra sportår och en långsiktig satsning som nu gett utdelning.

– Vi har investerat i tablån och byggt program som fungerat bra, men också satsat på äldre program som varit välbekanta för tittarna, säger han till Resume.se

Lindström säger att 2012 blir ett tufft år, där mycket fokus ligger på en förbättringspotential för andra kvartalet. – Sen gäller det att fortsätta bygga upp tittandet efter OS som SVT dominerar. Vi har lekt med tanken att starta nya kanaler i år och kommer givetvis även förbättra de befintliga.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.