Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Rekordhöga priser – nycklarna till kommunikation under elkrisen

Publicerad: 18 januari 2022, 15:32

Priset på el är rekordhögt.

Foto: HENRIK MONTGOMERY / TT

Chockhöga elräkningar, energibrist och infekterad debatt. Givet nyhetsläget har elbolagen större chans än någonsin att öka engagemanget för sin lågintresseprodukt. Resumé går igenom hur nio elbolag som E.ON, Vattenfall och Fortum jobbar med information till sina kunder – och hur uppstickare som Tibber och Svea Solar bildar opinion under elkrisen.
✓ Så hanterar elbolagen situationen med rekordhöga priser.
✓ Kanalstrategier i krisläget.
✓ Så resonerar bolagen som är helt tysta.
✓ Strategierna för nya kunder vs. lojalitet.
✓ Så jobbar företrädare för elbolagen i egna sociala kanaler.
✓ Så har elbolagens medieinvesteringar utvecklats det senaste året.


Ämnen i artikeln:

FortumVattenfallE.ONSkellefteå KraftKundtjänstKommunikation

Vid sidan Rysslands upptrappning längs gränsen mot Ukraina och pandemin har de rekordhöga elpriserna varit ett dominerande tema i nyhetsbevakningen under vintern 2021/2022 där flera villaägare visat upp sina skräckräkningar

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.