Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 12 augusti 2014, 09:36
Dan Morén
Foto: Carina Jäderström
Dagens Nyheter ökade försäljningen i mobilen med 237 procent i juli. Sammanlagt förbättrades den digitala försäljningen med 67 procent under måndaden.
Dagens Nyheter nådde "All Time High" i antal sidvisningar i mobilen under vecka 29 och 30 med över 7 000 000 sidvisningar. Även DN.se ökade mot föregående år med på 31 procent. Det är det som fått fart på försäljningen där det digitala affärsområdet ökade med 67 procent i juli, mobilen med hela 237 procent.
Under perioden januari till juli 2014 har Dagens Nyheter digitala försäljning ökat med 47 procent jämfört med föregående år. I pengar räknat står DN.se för den största ökningen. Under perioden ökade försäljningen i mobilen med 154 procent.
– Vi har haft en stark nyhetssommar och intresset att vara uppdaterade av de stora händelserna i världen har varit stort. Vi har haft en bra trafik i alla kanaler med rekord på sidvisningar i mobilen. Det har givit oss ett bra lager att sälja ut, säger Dan Morén, annonsdirektör på Dagens Nyheter i ett pressmeddelande och fortsätter.
– Vi har paketerat vårt erbjudande lite annorlunda inför denna sommar och kunder har hittar en bra mix och utnyttjat fler av våra digitala kanaler under sommaren.