Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Remröd rekryterar Rolling Stone-publisher

Publicerad: 13 November 2014, 10:27

Will Schenck.

Fashion Networks med grundaren Christian Remröd i spetsen plockar in Condé Nast-höjdaren Will Schenck som global vd. Han är tidigare Publisher på Rolling Stone och Advertising Director på Vanity Fair - och är idag Vice President och Chief Revenue Officer på Condé Nast-ägda Fairchild Fashion Media.


Ämnen i artikeln:

Christian RemrödRolling StoneCondé Nast

Fairchild Fashion Media har bland annat publikationer som WWD, FN och Style.com.

Will Schenck ska nu ska driva Fashion Networks globala satsning med fokus på framförallt USA – han blir stationerad i New York, medan Stockholmskontoret fortsätter att vara huvudkontor.

– Jag känner mig exalterad över att börja jobba för Fashion Networks, vilket är ett företag som är känt för att påverka sin publik med relevansen i sitt innehåll, säger Will Schenck.

Fashion Networks har fokuserat på global tillväxt och strategiska allianser under senare år och bland annat inlett ett partnerskap med Londonbaserade Protein Networks, vilket har bidragit till att öka nätverkets totala räckvidd till över 200 miljoner.

Will Schenck uppger att de nya expansionsplanerna innebär att man bland annat ska jobba bredare i både EU och USA och att man hela tiden ska serva globala modemarknadsförare och andra med kopplingar till modeindustrin med kreativa och datadrivna annonslösningarna."

–  Jag tycker att det är en kittlande utmaning att återigen kunna lägga fokus på USA, speciellt eftersom min non-compete (med Condé Nast) nyligen har gått ut, säger Christian Remröd, grundare av Fashion Networks i en kommentar.

Han ser fram emot att jobba med Will Schenck, som han ser som en högst meriterad och strategisk ledare och tänkare.

– Annonsklimatet är under konstant förändring men utvecklingen har aldrig gått så fort som den gör nu, och vi är övertygade om att vårt globala nätverk med fokus på relevant räckvidd i kombination med ett nischat erbjudande kommer att vara en stark kandidat till att ta mark under denna förändring, säger Christian Remröd i en kommentar.

Fashion Networks är ett globalt annonsnätverk som startade i Stockholm år 2009 med fokus på ett mode, musik, design och mat.

I nätverket ingår siter och bloggare som Style.com, Bloglovin, Freshnet och Jamieoliver.com.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.