Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Remröds nya partner efter Elin Klings avhopp

Publicerad: 26 Augusti 2014, 12:50

Christian Remröd.

Foto: H. William Alexander Nordh.

Christian Remröds skapelse Fashion Networks Europe inleder ett samarbete med Dazed Digital för att skapa ett nytt digitalt nätverk – OtherMode. Målet är en räckvidd på över 22 miljoner läsare per månad.


Ämnen i artikeln:

Christian RemrödElin KlingCondé Nast

- Dazed Digital är en stark partner inom auktoritärt mode som kompletterar våra befintliga erbjudanden. Det är spännande att vara med att driva på gränsöverskridande samarbeten mellan internationella mediahus, säger Christian Remröd, grundare av Fashion Networks Europe i en kommentar.

Dazed Group grundades av Jefferson Hack och modefotografen Rankin år 1992. Gruppen ger ut titlar som Dazed (hette tidigare Dazed & Confused) och AnOther Man.

Bloggnätverket Fashion Networks grundades i Stockholm år 2009. Den amerikanska delen av nätverket och sajten nowmanifest.com såldes till
det Condé Nast-ägda bolaget Fairchild Fashion Media år 2012.

Året därpå såldes innehavet i den Hong Kong-baserade startupen Viss.me till Crosby Capital.

Nowmanifest.com och Viss.me ingår fortfarande i Fashion Networks erbjudande.

Christian Remröd uppger att Fashion Networks har arbetet hårt under det senaste år med att skapa en relevant räddvidd såväl lokalt som internationellt.

Elin Kling har tidigare jobbat med Fashion Networks, men sålde sin del i nätverket den 16 december 2013.

Resumé har sökt Christian Remröd.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.