Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Resia utökar Carats uppdrag

Publicerad: 27 Februari 2014, 13:07

Mediebyrån Carat får utökat förtroende hos Resia Travel Group som bland annat har 55 resebyråer i landet. Carat arbetar sedan tidigare med koncernens bolag Resia och Bengt-Martins, men nu omfattar uppdraget även online-resebyrån Resfeber.


Ämnen i artikeln:

Carat

– De har en bred kompetens i såväl det nya medielandskapet som det  traditionella, vilket matchar väl vårt behov. Dessutom är servicegraden  hög och vi får snabb återkoppling på våra frågeställningar, säger Jeanette Holmén,  marknadschef på Resia i en kommentar.

Resi Travel Group omfattar varumärkena Resia, Resfeber och Bengt-Martins, men även Cruise Market och Box Office.

Carat  har arbetat med Resia och Bengt-Martins sedan år 2004 och får nu även  uppdraget att hantera online-resebyrån Resfeber, som har verksamhet i  Sverige, Norge och Danmark.

– Resia är ett av våra största och längsta uppdrag och vi ser verkligen fram emot att vara med att utveckla dessa starka varumärken, säger Linda Olsson, Client Service Director på Carat i en kommentar.

Resia Travel Group omsätter cirka fyra miljarder kronor per år, har drygt 500 medarbetare och huvudkontor i Göteborg.

Verksamheten omfattar alltifrån affärsresor och grupp- och konferensresor till semesterresor.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

Carat

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.