Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Resumé ny Inhousepartner

Publicerad: 14 juni 2012, 12:55

Resumé är ny mediepartner till reklamtävlingen Inhouse, vilken belönar den reklam som tas fram av marknadsavdelningarna själva utan reklambyråernas inblandning.


Ämnen i artikeln:

ResuméInhouse

Tävlingen startades av Arkitektkopia för tre år sedan och har bland annat vunnits av Ica, Mekonomen och Telge.

– Vi är väldigt glada över att få samarbeta med Resumé kring nästa   Inhousetävling. Resumé är läst och omtyckt av de allra flesta som   Inhouse vänder sig till och vi har redan fått en rad spännande förslag   på hur tävlingen kan vidareutvecklas, säger Joakim Rutgersson, som är marknadschef på Arkitektkopia.

– Eftersom  vi är en affärstidning som vänder sig till alla som arbetar med   kommunikation så är marknadsavdelningarna en mycket viktig målgrupp.   Inhouse är en tävling som når dem och är samtidigt bra på att   uppmärksamma gediget arbete som inte når samma glans som Guldägget och   Cannes Lions, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.

Inhouse 2013 öppnar för inlämning av bidrag den 1 december 2012. Senast den sista januari 2013 ska bidragen vara inlämnade.

Vinnarna utses den 20 februari 2013 i samband med den stora galan som traditionsenligt hålls på Berns i Stockholm.

Fredrik Hazén

Ämnen i artikeln:

ResuméInhouse

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.