Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 14 juni 2012, 12:55
Resumé är ny mediepartner till reklamtävlingen Inhouse, vilken belönar den reklam som tas fram av marknadsavdelningarna själva utan reklambyråernas inblandning.
Tävlingen startades av Arkitektkopia för tre år sedan och har bland annat vunnits av Ica, Mekonomen och Telge.
– Vi är väldigt glada över att få samarbeta med Resumé kring nästa Inhousetävling. Resumé är läst och omtyckt av de allra flesta som Inhouse vänder sig till och vi har redan fått en rad spännande förslag på hur tävlingen kan vidareutvecklas, säger Joakim Rutgersson, som är marknadschef på Arkitektkopia.
– Eftersom vi är en affärstidning som vänder sig till alla som arbetar med kommunikation så är marknadsavdelningarna en mycket viktig målgrupp. Inhouse är en tävling som når dem och är samtidigt bra på att uppmärksamma gediget arbete som inte når samma glans som Guldägget och Cannes Lions, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.
Inhouse 2013 öppnar för inlämning av bidrag den 1 december 2012. Senast den sista januari 2013 ska bidragen vara inlämnade.
Vinnarna utses den 20 februari 2013 i samband med den stora galan som traditionsenligt hålls på Berns i Stockholm.
Fredrik Hazén