Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Resumé och JCDecaux startar casefrukostar

Publicerad: 7 april 2017, 12:35

Adobes kampanj "Adobe Stock Apparel"

Resumé och JCDecaux drar igång casefrukostar, där Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer visar upp sitt innovativa arbete. Först ut är Adobes hyllades kampanj "Adobe Stock Apparel" och Betssons innovativa grepp "Visafärgerna".


Ämnen i artikeln:

EventResumé

Fredagen den 21 april är det premiär för Resumés första Casefrukost. Tillsammans med JCDecaux kommer vi en gång i månaden att bjuda in Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer som får visa ett aktuellt och innovativt case.

Först ut är Adobe och Abby Priest, som kommer att berätta om den hyllade och prisade kampanjen “Adobe Stock Apparel”, som nu har fått sin fortsättning i "Hovering Art Directors". Dessutom kommer Isobar och Betsson att berätta om den färska och innovativa kampanjen “Visafärgerna”, där fotbollsfans själva kan välja vilket allsvenskt fotbollslags färger som ska synas på reklamytorna.

– Vi, tillsammans med Resumé, har tagit fram casefrukosten i syfte att inspirera och väcka idéer till nya kampanjer. Varje frukost bjuder på kunskap från de bästa marknadsförarna och reklamkreatörerna i branschen, som berättar om hur de löste sina utmaningar på nya sätt, säger Malin Otterström på JCDecaux.

Johan Såthe, chefredaktör på Resumé:

– Vi märker att det i kommunikationsbranschen finns ett starkt behov av att mötas och lära av varandra. Därför är det roligt att kunna skapa en återkommande mötesplats för byrå- och marknadsfolk. Det finns inget mer inspirerande än att ta del av ett riktigt bra case.

Program den 21 april:

Kl 08.00–08.30

Frukost och mingel

Kl 08.30–08.35

Resumé hälsar välkommen

Kl 08.35–08.50
Ge målgruppen makten att påverka budskapet i reklamen

Betssons marknadsspecialist Raúl Valencia López presenterar utomhuskampanjen ”Visafärgerna”. Kampanjen, som fortfarande rullar, går ut på att låta fansen byta budskap på reklamtavlorna via sina mobiltelefoner i realtid.

Reklamtavlor utomhus tillåts alltså att styras helt av målgruppen för kampanjen. ”Visafärgerna” bygger på att öka engagemanget och är ett bra exempel på hur man kan jobba med utomhusreklam kopplat till mobilen integrerat.

Kl 08.50–09.20
Hur tvättar man bort förutfattade meningar om ett varumärke?

Andreas Morne, vd på Abby Priest, berättar om tankarna bakom, genomförandet och resultatet av Adobes kampanj “Adobe Stock Apparel” och fortsättningen "Hovering Art Directors".

I “Adobe Stock Apparel”, som har hyllats och prisats i såväl Sverige som internationellt, lanserade Adobe en klädkollektion som skulle få kreatörer och marknadsförare att byta bildbank till Adobe Stock. Med humor, träffsäkerhet och självdistans lyckades Adobe pricka helt rätt i målgruppen – och uppnå en enorm global effekt.

“Adobe Stock Apparel” är en i raden av internationellt hyllade kampanjer från Adobe och Abby Priest de senaste åren.

Kl 09.20–09.30

Mingel och avslutning

Tid: Fredagen den 21 april kl 8.00–9.30

Plats: JCDecaux, Stureplan 13 (entrén till vänster om East) i Stockholm

Anmäl dig på www.resume.se/casefrukost om du jobbar på en marknads- eller kommunikationsavdelning, eller på en reklam- eller kommunikationsbyrå.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

EventResumé

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.