Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Resumé ökar mest i svensk press

Publicerad: 30 maj 2013, 11:57

Uppåt värre för Resumé: ”Vi har blivit tydligare, formulerat vårt mål och löpande levererar läsarnytta”, säger chefredaktör Claes de Faire.

Foto: Andreas Elgstrand.

Förra gången ökade Resumé mest i svensk affärspress – nu ökar Resumé mest i svensk press överlag! Antalet läsare ökade med hela 44 procent i senaste mätningen. – Jag tror att det beror på att vi är lyhörda inför vad läsarna efterfrågar och att vi hela tiden lyckas ge dem affärsnytta, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.


Ämnen i artikeln:

Claes de FaireOrvesto Näringsliv

Det är uppåt för Resumé på många fronter.  I fjol blev det en rekordvinst på 4,2 miljoner kronor, antal prenumeranter ökar, upplagan 2012 steg med med 21,6 procent, Resume.se ligger stadigt  över 100 000 unika besökare i veckan och i nya Orvesto Näringsliv-mätningen skjuter antalet läsare av papperstidningen i höjden.

Resumé ökade mest i svensk press(!) från 25 000 läsare (en ökning med 44 procent) till 36 000 läsare.

Inte sedan 2002 års mätning har Resumé haft så höga siffror. Hur är den här ökningen möjlig i en tid då många medier har det så svårt?
- Man ska vara ödmjuk inför alla mätningar. Men jag tror att det beror på att vi är lyhörda inför vad läsarna efterfrågar och att vi hela tiden lyckas ge dem affärsnytta. Allt Resume gör ska vara nyheter, analys och inspiration. Det är vårt kundlöfte, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.

Vad konkret har lett till ökningen, tror du?
– Att vi blivit tydligare, formulerat vårt mål och löpande levererar läsarnytta. Läsarundersökningarna visar att läsarna fortsätter uppskatta vår journalistik.

Vad betyder det för Resumé att få det här kvittot?
– Det är en viktig signal till alla våra läsare. Vår ökning illustrerar ett större intresse för deras kärnaffär. Om den enda affärstidning som är inriktad mot kommunikation ökar innebär det ett ökar kommunikationsintresse från övriga näringslivet.

Hur ser du på framtiden för Resumé? Är det möjligt att öka ytterligare?
– Absolut, men man ska som sagt vara ödmjuk inför alla mätningar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.