Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Resume.se har passerat drömgränsen

Publicerad: 10 Februari 2011, 14:17

Resume.se har passerat ännu en drömgräns: 100 000 unika besökare. Förra veckan hade vi 102 969 unika besökare enligt KIA-index, och dessutom 605 442 sidvisningar. En magisk siffra är uppnådd och jag tror att vår sajt har alla förutsättningar att fortsätta växa än i många år. Papperstidningen har passerat sin absoluta topp. Tv och radio likaså. Men nätet fortsätter att växa.


Ämnen i artikeln:

Viggo CavlingResume.se

Resumés glada redaktion. Från vänster: Jan Berkö (försäljningschef), Emmeli Prevorsek (webbmaster), Andreas Johansson (säljare), Margareta Gustafsson (redigerare), Karin Andrén (produktionsledare), Anders Börgö (redigeringschef), Tero Marjamäki (reporter), Andreas Rågsjö Thorell (reporter), Carina Jäderström (vd-assistent), Fredrik Thambert (reporter), Andreas Elgstrand (bildredaktör), Christian Ström (praktikant), Magnus Helander (webbchef/nyhetschef Resume.se), Emmelie Eriksson (eventansvarig) och Fredrik Johansson (korrekturläsare, lätt skymd). Längst fram Viggo Cavling (chefredaktör). På bilden saknas Claes de Faire (redaktionschef), Ulrika Fjällborg (reporter) samt frilansarna Billy Andersson (reporter), Leif Holmkvist (reporter) och Janne Sundling (reporter). Foto: Björn Elgstrand.

Det finns två vägar till framgång på nätet: klickbomber och kvalitet. Det finns ibland en motsättning mellan dessa två, men jag tror att för att bli en vinnare på långsikt måste även klickbomberna produceras med kvalitet.

Vi ska inte snaska i onödan. Och vi ska aldrig glömma bort att vi är en affärstidning med uppgift att producera nyheter som våra läsare kan använda i sin professionella roll. Men vår värld består inte enbart av torra siffror. Det är ingen slump att finansmannen och miljardären Erik Penser har läst och sparat samtliga nummer av Svensk Damtidning.

Kontakter och vem som har kontakt med vem är förstås avgörande när man vill göra affärer. Vi skriver inte om robotar och våra läsare är inte robotar. Vi skriver om Sveriges roligaste näring: medier och marknadskommunikation. Resumé bevakar en tillväxtbransch som har alla förutsättningar att växa. Vår uppgift är att vara en fyr in i framtiden

Resumé ska stå på våra läsares sida mot politiker och belackare. Vi ska lyfta fram de smartaste kreatörerna och försäljarna och deras resultat. Gör vi detta på rätt sätt kommer vi att bli framgångsrika och jag är övertygad om att våra läsare kommer att bli framgångsrika.

Tillsammans kan vi alla bli smartare.

Än en gång vill jag tacka alla läsare för förtroendet.

2011 har bara börjat.

Fotnot: Det tidigare besöksrekordet för Resume.se låg på 94 000 unika besökare en vecka i höstas, i samband med valet.

Viggo Cavling

Ämnen i artikeln:

Viggo CavlingResume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.