Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Resumé startar klubb på Taverna Brillo

Publicerad: 23 Januari 2014, 08:14

Claes de Faire och Peder Lindh nöjda med det nya samarbetet.

Foto: Andreas Elgstrand.

Nu öppnar Resumé ett klubbrum för våra läsare. En av barerna på Stureplanskrogen Taverna Brillo blir kommunikationsvärldens egna tillhåll. Fritt kaffe, wifi, kunskap och en rad förmåner utlovas av Resumés chefredaktör och Taverna Brillos krögare.


Ämnen i artikeln:

KommunikationsklubbenClaes de Faire

Resumés chefredaktör Claes de Faire berättar att han har sneglat på olika samarbeten under hösten.

– Det här vårt nästa steg i att utvecklas som kanaloberoende medie att faktiskt ha en naturlig mötesplats för våra läsare att träffas på. Vi kommer genom samarbetet med Taverna Brillo bli väldigt snabbfotade och snabbt kunna samla folk för ett arrangemang, säger Claes de Faire.

Dessutom stärker vi vår roll genom att våra läsare får en chans att träffas på vårt initiativ men utan att vi nödvändigtvis är fysiskt på plats.

Samarbetet ska växa fram organiskt. Alla prenumeranter får fritt kaffe och en rad andra förmåner i Kommunikationsklubben, där det även finns möjligheter att sitta och jobba.

Några programpunkter är dock att bli permanenta.

– På onsdagar jämna veckor kommer vi inom kort att bjuda in till smygläsningar.

Fredagar kommer en reporter vara på plats för att minska avståndet till våra läsare och det blir en enkel möjlighet att komma med tips och inspel. Även vår säljavdelning kommer att arbeta från Taverna Brillo.

– Men Kommunikationsklubben är även ett redaktionellt initiativ med ursprung i podden med samma namn. Nu finns det även en blogg och en vinjett i tidningen med samma namn. Här ska idéer och tankar få liv och förhoppningsvis kan framtidens affärsmodeller formas eller inspireras här. Som ett givet led i att ge våra läsare nyheter, analys och inspriation.

Och hur får man tillgång till Kommunikationsklubben och alla fördelar?

– Det är enkelt. Man blir prenumerant. Med det följer också en helt ny digital förmån men som jag återkommer om.

Taverna Taverna Brillos krögare Peder Lindh är glad över samarbetet och välkomnar Resumés publik.

– Det här är ett nytt och bra sätt att samarbeta på och som skapar mervärde för våra mgäster. Tanken bakom vår restaurang är att den ska vara inbjudande för alla under alla tider, och vi tror att Resumés läsare är tidiga på att se bra mötesplatser i Stockholm, och att de är bra på att sprida ordet i sina kanaler. Resumés läsare är nog redan vana gäster på Taverna Brillo och nu kan vi ge dem en naturlig mötesplats, säger Peder Lind.

Redaktör för Kommunikationsklubben på Taverna Brillo är Fredrik Thambert.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.