Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Resumés program i Almedalen idag

Publicerad: 3 juli 2018, 06:56

Resumé har ett fullspäckat program i Almedalen i år.

Nya mediestrategier, spelbranschens utmaningar och rörligt content – missa inte att ta del av Resumés program i vår trädgård på Kronstallgränd 4.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenEventAlmedalen 2018

Tisdagen är den mest seminarietäta dagen i Almedalen – hela 1188 stycken. Sedan flera år tillbaka skapar Resumé en mötesplats i trädgården på Kronstallgränd 4, där vi arrangerar seminarier och där du varje morgon kl 8:00-8:30 kan lyssna till vad som kommer vara dagens stora snackis. Vi hoppas att du vill komma och lyssna.

Här är Resumés program i Almedalen, tisdag:

13:15-13:50
En mediemarknad i förändring – hur ser aktörernas strategier ut?
Efter stora strukturella förändringar under våren har vi en höst framför oss där viktiga affärs- och mediestrategiska beslut behöver tas, hur kommer mediestrategin se ut i en post gdpr era? Vad är vägen framåt?

Medverkande:
Alexander Lydecker, försäljningsdirektör Bonnier News, Johan Eidmann, vd BizkitHavas, Carl Wåreus, Head of Agency, Google.
Moderator: Julia Lundin, redaktör Resumé Insikt
Arrangör: Resumé

14:00–14:50
Hur och kan man förändra en branschs varumärke?
Spelbranschen har flera utmaningar men samtidigt är det en bransch som är full av förändringsvilja, entreprenörskap och en tro på att framtiden är ljus. För att stå sig stark och vara relevant som enskilt varumärke, företag eller hel bransch finns det några nyckelområden som bör fungera: man bör erbjuda relevanta produkter, vara trovärdig, tänka långsiktigt, bidra positivt till samhället och hålla vad du lovar. Så hur ser det ut för spelbranschen, lever de upp till allt detta? Panelen diskuterar orsaker och lösningar med fokus på förbättringar och utveckling. Vilken roll har de olika aktörerna och hur kan man skapa en hållbar och modern spelmarknad?

Medverkande:
Anders Årbrandt, vd Novamedia Sverige AB (operatör för Postkodlotteriet), Per Norman, vd Mr Green; Erik Elvingsson Hedén, vd och grundare Sustainable Brand Insight, Karin Rosell, marknadschef på E.ON Sverige, Sara Watz, medgrundare och vd för Lynxeye Society
Moderator: Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé
Arrangör: Resumé tillsammans med SPER och BOS

15:10–15:50
Är rörligt content framtidens kommunikation?
År 2020 tror man att närmare 80 procent av all digital kommunikation kommer vara rörlig. Men att skapa trovärdigt innehåll ställer krav på avsändare så hur lyckas man? Vi diskuterar möjligheter, effekter, strategier, mätningar och hur utvecklingen ser ut.

Medverkande:
Nora Henriksson, producent och projektledare på Appelberg, och Jonas Terning, vd Make Your Mark
Moderator: Thomas Nilsson, reporter Resumé
Arrangör: Resumé tillsammans med Appelberg och Make Your Mark

16:30–17:30 Supermingel med visning av Sverige-Schweiz. Slutet event, personlig inbjudan.

18:00–18:15
Speakers Corner, kommunikationsmingel
Arrangör: Nowa Kommunikation, Resumé, Novus Opinion, KIMM, Wise Professionals, Sveriges Marknadsförbund

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.