Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Riksmedia ensam om att öka räckvidden

Publicerad: 6 februari 2014, 09:33

Riksmedia är det enda paketet som ökar sin räckvidd i Orvesto Konsument. Och det är en kräftig ökning.


Samtliga annonspaket tappar räckvidd i Orvesto Kunsument, utom ett. Riksmedia har lyckats öka sin räckvidd med nästan 29 procent jämfört med förra året.

I övrigt behåller Värmlandsmixen och 100% Malmö sina räckvidder, medan 100% Österlen står för det största enskilda tappet.

       Paket Räckvidd 2013 2012 Skillnad %   08 Mälardalen 1181 1266 -6,7   Citypaketet Weekend 1675 1788 -6,3   Citypaketet Bostad 1236 1363 -9,3             Mediekompaniet Print 2873 3053 -5,9   Mediekompaniet Iblad 3550 3753 -5,4             Riksmedia Total 2495 1939 28,7   Svea (1 inf) 3976 4263 -6,7   Dalarnas Tidningar 119 126 -5,6   Värmlandsmixen 195 195 0,0   Hela Skåne 644 717 -10,2             Lokaltidningen 685 712 -3,8             100% Skåne 466 476 -2,1   100% Malmö 195 195 0,0   100% Helsingborg 145 152 -4,6   100% Ängelholm 57 58 -1,7   100% Österlen 36 44 -18,2   100% Blekinge 59 71 -16,9

Krister Berntsson

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.