Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Riktade budskap till Stefan Löfven i SVT:s direktsändning

Publicerad: 19 Januari 2016, 07:25

Sami Hsini under gårdagens Guldbagge

Foto: SVT

Sami Hsini använde Guldbaggen för att rikta budskap till statsministern, Chipotle krishanterar genom att stänga alla restauranger och Twitter släpper nya appar för influencers. Det är några av nyheterna i Morgonsvepet.


Ämnen i artikeln:

TwitterInfluencer marketingStefan LöfvenSVTChipotleGuldbaggenSuper Bowl

Använde Guldbaggegalan för att rikta budskap till Löfven
Dokumentärfilmen Förvaret, som handlar om livet för människor som hålls inlåsta för att tvångsutvisas från Sverige, vann pris som årets dokumentärfilm under Guldbaggegalan i måndags kväll. Under tacktalet vände sig Sami Hsini, som medverkar i filmen, till statsminister Stefan Löfven (S) i publiken.

– Folk har röstat på dig för att de trodde på vad du har sagt. Jag kommer att klara mig men jag tänker på alla som tar sig hit nu. Du borde tänka lite mer på dem, de är dina barn, sa han i SVT:s  sändning.

Twitter skapar ny appar för influencers
Twitter har alltid insett vilket makt influencers sitter på. Nu försöker plattformen ge kändisar bättre verktyg att ge sina följare kärlek. Med #personalbrands-funktionen och andra appar skapas en ny nivå för Moments-fliken. Liksom andra funktioner är appen bara tillgänglig för omkring några hundra kändisar världen över. Med apparna blir det enklare för kändisar som Kim Kardashian och Justin Bieber att upprätthålla och följa dialogen med fansen. Det skriver Techcrunch.

Krishanteringen: Chipotle stänger alla restauranger
I höstas råkade Chipotle ut för en skandal då nära 200 personer insjuknade efter besök hos den amerikanska restaurangkedjan. Den 8 februari kommer alla restauranger i USA att stängas i några timmar. Anledningen är att personalen ska träna på hygienrutiner. Kedjan är sedan i julas under utredning sjukdomsfall i tre amerikanska delstater. I USA höjs röster om den öppna strategin är en bra idé för varumärket, skriver AdWeek.

Hamburgerkedja hånade vegetarianer i reklam
Gourmet Burger Kitchen i Storbritannien har tvingats be om ursäkt efter en hånfull utomhustavla i Londons tunnelbana. Reklambudskapet innehöll frasen: "Vegetarianer, motstånd är meningslöst" med ett kvitto från Gourmet Burger King där ytterligare en hälsning fanns med: "Du kommer alltid att komma ihåg när du ger upp som vegetarian." Kampanjen har genererat 150 klagomål till brittiska reklamombudsmannen, rapporterar Campaign.

Mini satsar på kändistät Super Bowl-reklam
BMW-ägda Mini tror att stjärnkraft ska lyfta varumärket under Super Bowl. Sex kändisar kommer att figurera under den 30-sekunder långa reklamfilmen, tennisstjärnan Serena Williams, skådespelaren och producenten Harvey Keitel, rapparen T-Pain, skateboardstjärnan Tony Hawk, baseballegendaren Randy Johnson och den fotbollsesset Abby Wambach som nyss avslutat sin karriär. Det rapporterar AdAge.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.