Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Ropar i 184 decibel om de vinner

Publicerad: 24 Maj 2011, 14:54

Shout, nominerade i Reklamsuperettan, tror på erfarenhet och föryngring i symbios. De goda tävlingsplaceringarna har genererat kundintresse.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011Shout

Hur var 2010?
– Slutet av år 2010 var bra. Vi vann tre pitcher på raken och yttterligare nya kunder har kommit in. Vi är mitt uppe i rekryteringar av kreatörspar, originalare och produktionsledare, säger vd Joakim Hökegård.

Vad betyder nomineringen till KBB?
– Det är en kvalitetsstämpel. Vi har varit med på tio i topp listan i många år både på Resumés och Novus samt Dagens Medias och Regis undersökningar. Jag vet att vi har fått kunder tack vare det genom att vi har blivit inbjudna till pitcher där företagen har bjudit in reklambyråer från tio i topp-listan.

Hur känns det inför framtiden?
– Det känns bra. Vi har en bra kundbas med trogna kunder samt nya spännande uppdragsgivare. Vi är en rutinerad byrå som bildades 1993 med en erfaren bas av nyckelpersoner, men jag tror att det är nyttigt för oss nu när vi rekryterar yngre förmågor.

Hur bygger man bra relationer till kunderna?
– Ett snabbt svar är att respekt och prestigelöshet nog är en förutsättning för ett bra samarbete. Vi låter gärna våra kunder vara med i den kreativa processen. Det handlar om att låta kunden bli en del av arbetsgruppen.

Vad kännetecknar er särskilt?
– Vi har pratat om "smart reklam" långt innan ni på Resumé började använda uttrycket. För oss betyder det att jobba förutsättningslöst för att lösa kundens problem – och att alltid utgå från kundens kund.  Vi lägger mycket tid på att försöka hitta relevanta insikter.

Om ni skulle vinna, hur högt ropar ni då?
– Cirka 184 decibel.

Fakta

Byrån grundades: 1993. Antal anställda är 16.

VD: Joakim Hökegård.

Senaste byråintäkt: 13,6 miljoner.

Exempelkunder:  Burger King, Myresjökök, Nordiska akvarellmuséet, DinEl, Ramirent och Länsförsäkringar Göteborg & Bohuslän.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011Shout

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.