Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

S tappar omslaget

Publicerad: 1 November 2011, 11:17

Tidningen S är inte orolig för att bli nästa tidningstitel att bli skrotad av Bonnier Tidskrifter. I stället satsar de på att bli ännu mer konkurrensstarka genom att ta bort omslaget. – Att vi kan jobba snabbare kommer gynna oss ännu mer, säger chefredaktören Pamela Andersson.


Ämnen i artikeln:

Pamela Andersson

Förra veckan lades Yourlife ner efter bara ett år. Även andra Bonnier-titlar som Visage och Laga lätt har lagts ner de senaste dagarna.

Tidningen S har bara varit i gång ett och halvt år, men chefredaktören Pamela Andersson är inte orolig för att hennes tidning står på tur.

– Vi är inte oroliga.  Vi har haft en jättebra sommar och i vår första  Orvesto-mätning hade vi gått upp till 75 000 läsare på ett år, säger  hon.

– Vi är unika på Bonnier då vi är den enda kändistidningen av vårt slag.  Jag känner att vi har stort stöd och vi har fått mycket positiv  feedback från våra läsare.

Tidningen blickar nu framåt för att bli ännu mer konkurrenskraftiga.  Från och med nästa nummer, som kommer ut på torsdag, har S tagit bort  sitt glansiga omslag.

– Vi var tidigare tvungna att lämna omslaget tidigare än tidningen, men  nu kan vi jobba snabbare och presentera de allra senaste nyheterna även  på omslaget.

– Vi ser det som ett oerhört bra sätt att konkurrera och att vi nu kan jobba snabbare kommer gynna oss ännu mer.

Pamela Andersson understryker dock att de är medvetna om den tuffa situationen på tidningsmarknaden.

– Om man ser på hela tidningsmarknaden är det tufft, där många tidningar  måste spara pengar. Vi får också dra vårt strå till stacken, men  samtidigt går det väldigt bra för oss just nu, säger hon.

Ämnen i artikeln:

Pamela Andersson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.