Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Så blev ekomoroten viral succé

Publicerad: 19 februari 2015, 13:54

I gårdagens nyhetsmorgon i TV4 var hälsoprofilen Ulrika Davidsson inbjuden för att prata hållbarhet och vikten av ekologiskt. Men fokus bland tittarna och i sociala medier hamnade på en av rotfrukternas ovanliga form.


Ämnen i artikeln:

Edit KünstlicherTV4

Ett dygn har gått sedan klippet publicerades och det har redan setts av närmare 350 000 personer. Dessutom har över 5000 facebookanvändare gillat inlägget.

Edit Künstlicher, pressansvarig för Ulrika Davidsson, var med i studion i går och hon tillbakavisar påståendet att det skulle varit uppgjort när Resumé ringer upp henne:
- Det var ingen av oss i studion som reagerade på att moroten kunde misstas för någonting annat förrän efteråt, när vi såg inslaget rulla på skärmen. Ulrika själv har otroligt mycket humor, och jag kan förstå att folk tror att detta är planerat. Men vi skrattade åt detta hela dagen i går, och man kan ju konstatera att en ekologisk morot kan se ut på väldigt många olika sätt.

I klippet berättar Ulrika Davidsson om fördelarna med att behålla skalet på bland annat för att få i sig mer näring. Edit Künstlicher tror att humor med fördel kan användas för att rikta uppmärksamheten till viktiga ämnen:
- Det här är ett tecken på någonting annat – att ett bra budskap plötsligt, via humor, kan få en enorm spridning. Humor förenar och det är otroligt roligt! Och det här har gjort att många fler har uppmärksammat henne och den ekologiska moroten.

Edit Künstlicher fortsätter:
- Ulrika har otroligt många följare och är en seriös yrkesperson. Så vi har självklart spridit detta i hennes kanaler. Alla har varit positiva och jag tror det tyder på att humor är något vi alla skulle behöva mer av.

Se klippet här:

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Edit KünstlicherTV4

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.