Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag01.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Så blev TV4:s kvart med KU

Publicerad: 8 Maj 2012, 13:04

Åsa Jamal, kommunikationsdirektör TV4-gruppen

Foto: Pressbild.

Konstitutionsutskottet, KU, träffade TV4-representanter idag med anledning av MP-motionen om att minska reklamtiden i tv från 12-8 minuter per timme. TV4:s kommunikationsdirektör Åsa Jamal deltog vid mötet: – Vi är glada för att vi fick möjlighet att komma och berätta hur vi ser på tv-marknaden, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Åsa JamalTV4

TV4 redogjorde bland annat för att ett svenskt hushåll idag har möjlighet att få tillgång till 670 kanaler. Man gick även in på den regulatoriska utvecklingen.

TV4:s kommunikationsdirektör Åsa Jamal har dock inte en susning om vad redogörelsen gav för resultat:
– KU fattar beslut på torsdag och det finns ju lite olika bilder av hur de politiska kvarnarna maler därefter , säger Åsa Jamal.

Men ni såg alltså chansen att mota olle i grind?
–  Vi fick en förfrågan i förra veckan om att komma upp och beskriva hur  förslaget påverkar vår verksamhet. Vi har kommit med underlag om hur vi  ser på tv-marknaden, säger Åsa Jamal.

I poker går mycket ut på att läsa av motståndaren. Vad kunde ni läsa av i samband med KU-utfrågningen?
–  Vi är glada för att vi fick komma dit, men man får inte så mycket  respons precis. Jag upplever ändå att det fanns ett stort intresse för  det som vi hade att berätta, säger Åsa Jamal.

Vad kommer att hända med er verksamhet om förslaget rent hypotetiskt blir verklighet?
– Det är alldeles för tidigt att diskutera detta. Sedan kan man ju konstatera att förslaget lades för ett bra tag sedan, säger Åsa Jamal.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Åsa JamalTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.