Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Så blir du en digital superprofil

Publicerad: 1 Juli 2015, 13:09

Digitala talanger bryr sig inte om status, men motiveras av belöningar.

Här är listan på vad som utmärker en digital superprofil. Personer som efterfrågas gör inte rätt – de gör bättre.


Ämnen i artikeln:

Digitala trenderHammer & HanborgDigitalisering

Magkänslan får renässans i den digitala omställningen. De som efterfrågas på arbetsmarknaden styrs inte av regler, de tänker nytt och de ogillar färdiga processer. Det är de tre tydliga egenskaper som sticker ut hos digitala talanger, enligt en utvärdering som gjorts av konsultbolaget Hammer & Hanborg.

Så här är personligheten hos de digitala talangerna:
1. De följer inte regler och ifrågasätter
2. De är innovativa och nytänkande
3. De är intresserade av andra människors beteende

Så här är drivkrafterna:
1. Personlig utveckling
2. Intresse. Vill ha variation i sitt arbete och blir omotiverade av rutinarbete
3. Status är inte viktigt, däremot motiveras de av belöning och befordran.

Hammer & Hanborg har analyserat kompetenser och motivationsfaktorer hos de kandidater som blivit rekryterade av deras kunder och presenterar det i Almedalen idag.

Katarina Ekspong

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.