Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Så går Omni

Publicerad: 16 juni 2016, 08:13

Schibsteds mediestarup Omni ökade intäkterna rejält under 2015. Samtidigt fortsätter bolaget att visa röda siffror, rapporterar Breakit.


Ämnen i artikeln:

OmniSchibstedMarkus Gustafsson

Omni startade år 2013 av Markus Gustafsson och Ian Vännman tillsammans med ägaren Schibsted. Sedan dess har nyhetstjänsten växt stadigt med ökande trafiksiffror i Kia-Index och ett flertal nya annonsprodukter.

Nu har Omnis årsredovisning för 2015 kommit in till Bolagsverket, och den visar att framgångarna återspeglar sig i intäkterna rapporterar Breakit. Omsättningen växer till 24 (6) miljoner kronor för helåret 2015. Men bolaget går alltjämt med förlust. Omnis resultat skrivs till -6 (-17) miljoner kronor.

Under 2015 hade Omni i snitt 14 heltidsanställda, enligt bokslutet.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.