Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Så många såg Guldtuben

Publicerad: 29 Mars 2016, 09:53

Förra veckan gick Youtube-galan Guldtuben av stapeln. Totalt har 671 000 gått in och tittat på livesändningen, enligt Splay.


Ämnen i artikeln:

YoutubeGuldtuben

Guldtuben anordnades i torsdags för tredje gången i rad. För första gången sändes den hos Splay Sveriges Youtube-kanal, och totalt valde 671 000 personer att gå in och titta på livesändningen. Splay jämför det med tv-galan Kristallen som hade 573 000 tittare enligt MMS (valutorna går dock inte att jämföra).

– Vi är helt knockade av de höga tittarsiffrorna, men ännu roligare är det att se engagemanget hos publiken. Vi fick över 107 000 kommentarer under sändningen vilket måste vara svenskt rekord, kommenterar Vigor Sörman, vd på Splay som arrangerar Guldtuben.

Totalt delades 14 pris ut och bland prisutdelarna fanns Oscar Zia, Gry Forsell och kulturminister Alice Bah Kuhnke.

Samtliga vinnare:
Året collab: Try not to laugh challenge – Keyyo och Clara Henry
Årets löfte: HBA
Årets vloggare: Tova Helgesson
Årets humorkanal: Keyyo
Årets gamer: Pewdiepie
Årets artist: Daniel Norberg
Årets action: Dumbass Productions
Årets style: Therese Lindgren
Årets stjärnskott: Tova Helgesson
Årets Youtubeklipp: Städar mitt rum – Tova Helgesson
Årets serie: Under Hundringen – Splay Sverige
Årets Youtuber: Therese Lindgren
Årets dolda kamera: Jockiboi TV
Årets budskap: Sara Nyström

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

YoutubeGuldtuben

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.