Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Så många såg Sverige - Tyskland

Publicerad: 25 juni 2018, 11:16

Foto: TV4

På midsommardagen bänkade sig hela tre miljoner människor framför tv:n för att se Tyskland - Sverige.


Matchen sändes av TV4 och tittarsiffran på tre miljoner innebär att programmet är det mest sedda sportevenemanget i år. Siffran ger en tittarandel på 80,1 procent (15-64 år) enligt MMS preliminära siffror.

– Det är fantastiska siffror och ett bevis för hur mycket ett fotbolls-VM engagerar svenska folket. Nu hoppas vi på seger mot Mexiko och fortsatt VM-fest för Sverige, säger Niklas Supanich, exekutiv producent för fotbolls-VM på TV4 och C More.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.