Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Så säljs Aftonbladets nya söndagsutgåva

Publicerad: 27 Januari 2010, 09:21

Aftonbladet ska stoppa upplagefallet på söndagarna. Ny huvudtidning – och ny reklambyrå. Naked har gjort reklamfilmen för lanseringen av den nya söndagsutgåvan.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetNaked

Aftonbladet tar till genomgripande åtgärder för att minska försäljningstappet söndagarna.

Huvudtidningen på söndagarna görs om helt och hållet och får ett ökat nyhetsfokus – premiär nu på söndag.

Aftonbladet har i samma veva tagit fram en ny kommunikationsplattform tillsammans med sin nya byrå Naked.

Det första synliga resultatet av samarbetet är reklamfilmen för den nya söndagsutgåvan.

Filmen dramatiserar det stora genomslaget som Aftonbladets nyheter får – tre taxichaufförer har olika åsikter om hur ett rån gått till.

– Vi vet att våra nyheter är en stor del av svenskens dagliga konversationer. Det är något vi vill ta fasta på, säger Nicke Franchell, kommunikationschef på Aftonbladet.

– Vi är väldigt nöjda med filmen. Regissörerna Björn Stein och Måns Mårlind gjorde ett fantastiskt jobb tillsammans med den tvåfaldiga guldbaggevinnaren Hoyte van Hoytema. Få kan fånga energi på det sätt han gör, säger Johan Falk, partner på Naked.

Aftonbladet söndagsupplaga var i november nere på 383 200 exemplar – 14 400 färre än samma månad året innan.

Team
Byrå: Naked
Arbetsgrupp:
Konceptuellt ansvarig – Johan Falk
Kreatörer – David Hägglund, Jonas Frank, Jörn Arnell, Stefan von Ajakay
Planner – Zeke Tastas
Produktionsledare – Anna Wallin

Produktionsbolag: Camp David
Regissörer – Björn Stein och Måns Mårlind
Producent – Rikard Edholm
Filmfotograf -  Hoyte van Hoytema

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

AftonbladetNaked

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.