Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Så ska Aftonbladet få bättre omvärldskoll

Publicerad: 20 november 2014, 13:41

Schibsted-ägda Aftonbladet har träffat ett exklusivitetsavtal med M-Brain om avancerad teknik för omvärldsanalys. Verktyget M-Adaptive ske ge säljare ökad kunskap om kunderna i realtid.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

– När säljprocessen automatiseras är det säljarna med mest insikter som är vinnarna. Nu kan vi öka affärsnyttan för alla våra kunder och skapa mer affärer för Aftonbladet, säger Joakim Flodin, Aftonbladets försäljningsdirektör, i en kommentar.

Verktyget innebär att Aftonbladets säljare kan hämta relevant information om kunder från såväl medier som sociala medier i realtid för att därefter få den både visualiserad och analyserad utifrån olika affärsperspektiv.

Här kan man exempelvis få information om hur kundernas kunder diskuterar varumärken och produkter, vilket ger ökad kunskap och höjer den strategiska nivån.

– I den utveckling av säljprocessen vi nu ser är det viktigt att säljarna förflyttar sitt uppdrag från försäljning till rådgivning, Christina Lentell, vd M-Brain Sverige.

Avtalet innebär också att övriga bolag inom Schibsted-koncernen får möjlighet att använda M-Adaptive.

M-brain har 450 medarbetare, verksamhet i tolv länder och huvudkontor i Finland.

Aftonbladet har idag 400 anställda och omsatta 2,1 miljarder kronor under förra året.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.