Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Så ska SBS sälja regionalt

Publicerad: 18 oktober 2011, 14:33

SBS presenterar nu sitt nya regionala erbjudande. Med ”Kanal 5 & Co” hoppas man kunna ta upp kampen med print. – Genom att kombinera rörlig bild och radio kan vi bättre konkurrera med print, säger Helene Löfgren, Affärsområdeschef Regionalt SBS TV, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

SBS

I våras stod det klart att SBS slår ihop sitt radio- och tv-sälj på en regional nivå. Tanken är att erbjuda ett kombinerat paket med reklamutrymme i båda medierna. Samtidigt görs en omorganisation där fyra regioner blir nitton.
– Det är fortfarande en obruten mark med kombinationen radio och tv, säger Helene Löfgren.

Med det nya regionala paketet hoppas man stå bättre rustat i konkurrensen med print.
– Vi ser en fortsatt stark tillväxt för på den regionala tv-marknaden men det är fortfarande print som dominerar. Genom att kombinera rörlig bild och radio kan vi bättre konkurrera med print. Det blir också ett tydligt och effektivare erbjudande till kunden i en ökande regional konkurrens .

Erbjudandet kallas ”Kanal 5 & Co”, en tydlig anspelning på hamburgerrestaurangernas värdemenyer. ”Kanal 5 & Co” består av en mix bestående av reklamtid i Kanal 5, Mix Megapol och Rockklassiker. Med tillägget ”Plusmeny” kan man köpa tid i någon av de övriga radiokanalerna.
– Alla har gått in på en hamburgerrestaurang och beställt en meny och vet hur lätt det är att lägga till tillval. Det skall vara lika enkelt att göra affärer med SBS.

Förra veckan presenterades de nya paketen för säljarna.

”Kanal 5 & Co” kommer att marknadsföras i bland annat B2B-press.

Bakom den grafiska profilen för ”Kanal 5 & Co står Jonas Torvestig, som även tagit fram SBS Media Group Swedens nya profil.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

SBS

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.