Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Så vässar Schibsted säljet

Publicerad: 18 december 2013, 10:08

Schibsted Sverige, med försäljningsdirektören Anders Nylander i spetsen, sjösätter en ny försäljningsorganisation. Tanken är att det ska bli lättare att köpa genom hela Schibsted.


Ämnen i artikeln:

Anders NylanderSchibsted

Den nya säljorganisationen ligger under affärsområdet Publishing, med ansvar för hela Schibsted Sveriges utveckling av annonsaffären.

– Schibsted satsar stort på ny annonsteknik, för att utnyttja all vår kunskap om användarna på tvärs av våra sajter till att skapa kraftfulla produkter som ger relevans åt användarna och värde för annonsörerna, säger Anders Nylander i ett pressmeddelande.

Den vässade säljorganisationen har fem funktioner:

Fredrik Lehman – leder ett team av Senior Account Managerssom ansvarar för speciellt utvalda kunder.
Frida Lundh – ansvarar för försäljning och utveckling av koncernens samlade varulager samt för datadrivna annonsprodukter och Webbtraffic.
Joakim Flodin – ansvarar för försäljningen på Aftonbladet.
Sofia Krook – ansvarar för en ny satsning på målgruppsförsäljning, stödjer och koordinerar tillkommande bolag i Affärsområde Publishing
Johan Åsén – leder produktutveckling annons, med särskilt fokus på mobila enheter och ansvarar för Creative Sales.

Anders Nylanders högra hand, Joakim Claesson, har speciellt ansvar för affärsutveckling och strategi.

I  affärsområdet Publishing ingår Aftonbladet, TV.nu, Omni, Klart.se, Minimedia, Bokon och Schibsted Sales, samt i ett senare skede SvD.

Övriga affärsområden i Schibsted Sverige är Growth, under ledning av Mats Eriksson och Classified Media, som leds av Martin Frey.

Den nya säljorganisationen Sales & Inventory ska verka tvärs igenom hela koncernen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Anders NylanderSchibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.