Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 28 januari 2015, 15:57
Svenska Medaljlotteriet inleder samarbete med Aftonbladet.
Aftonbladet inleder ett samarbete med nystartade Svenska Medaljlotteriet för att uppmärksamma och främja svensk idrott.
Samarbetet stäcker sig till en början över tre års tid. Tanken är att Aftonbladet ska starta en "Guldredaktion" som ska producera material i alla kanaler. Beskedet kommer samtidigt som Aftonbladet just nu är inne i en omorganisation.
– Jag är mycket glad över det här samarbetet. Det är ett viktigt första steg för vår nyinrättade Partnerstudio. Innehållet kommer att vara tydligt uppmärkt för läsarna och stärka vår sportbevakning på ett engagerande sätt, samtidigt som vi blir en del i en underhållande satsning som syftar till att stödja återväxten inom svensk idrott, säger Aftonbladets publisher Jan Helin, i ett pressmeddelande.
Guldredaktionen kommer att producera tv-inslag, artiklar om lotterivinnare, ambassadörer och villkor för svensk idrott.
– Ett nytt och spännande samarbete för oss. Vi räknar med kreativ underhållning i tryckta och digitala kanaler i syfte att stärka idrottens roll i samhället och få ut lotteriet till en bred publik, säger Stefan Persson, marknads- och försäljningschef på Svenska Medaljlotteriet.