Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Säljchef på Expressen till Eniro

Publicerad: 1 mars 2011, 16:03

Expressens säljchef för digitala medier Mats Selling har sagt upp sig för att börja på Eniro. Han lämnar Bonniers gemensamma säljbolag Bink om tre månader.


Mats Selling. Foto: IAB Sweden.

Mats Selling är en av branschens mer rutinerade säljchefer. Han har varit affärsområdeschef på Dagens Nyheter och försäljningsdirektör på Microsoft Advertising. I november 2009 värvades han som försäljningschef för Expressens digitala medier, som har nio säljare.

Samtidigt bildade Bonnier AB ett gemensamt säljbolag för de flesta av sina mediebolags digitala medier, Bink där Martin Ahrend från Dagens Industri blev vd:

– Det stämmer att Mats Selling har sagt upp sig. Men vi har valt att inte kommunicera det eftersom så många medarbetare är på sportlov. Vi ville ta lite personliga hänsyn.

– Varför? Han har fått ett nytt och spännande jobb på Eniro. Han slutar när uppsägningstiden går ut, den är tre månader.

Resume.se har talat med Mats Selling som inte vill kommentera sitt jobbyte.

Leif Holmkvist

Reporter

leif.holmkvist@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.