Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Samsung i global reklambyråpitch

Publicerad: 25 April 2014, 07:42

Den sydkoreanska elektronikjätten Samsung Electronics har inlett en global utvärdering av sin kreativa, digitala medieverksamhet.


Ämnen i artikeln:

Leo BurnettR/GASamsung72andSunny

Samsung lade 14 miljarder dollar globalt på annonsering och  marknadsföring under 2013, vilket var en trefaldig ökning i förhållande  till förra året, enligt Adweek som refererar till Cellular News Report.

Den  kreativa affären är i dagsläget uppdelad på följande byråer: Cheil,  72andSunny, Leo Burnett och McKinney samt digitala byråer som R/GA och  Razorfish.

Samsung använder Starcom som global mediepartner, enligt Adweek.

Seok  Pil Kim gick in som ny marknadsdirektör i december. Han var tidigare  vd på Samsung Electronics Europe och han har det yttersta  ansvaret att utvärdera bolagets marknadsföring- och medierelationer.

Uppgifter till Adweek gällande att sökprocessen omfattar 65 länder och att processen förväntas pågå under tre månader.

Konsultbolaget R3 är inkopplat som byråvalskonsult.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.