Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Samsung i storsponsoraffär med NBA

Publicerad: 28 oktober 2013, 16:27

Basketstjärnan Lebron James i reklam för Samsung Galaxy Note 2. Nu knyter Samsung ännu tajtare band med NBA i en 100-miljonerdollarsaffär.

Den koreanska elektronikjätten Samsung har tecknat ett omfattande sponsoravtal med den amerikanska proffsbasketligan NBA. Sponsoravtalet ligger på 100 miljoner dollar sträcker sig över tre år. Avtalet innebär bland annat att Samsung kallas ”officiell leverantör av NBA-teknik.”


Ämnen i artikeln:

SamsungNBAJay-Z

Upplägget innebär att Samsung ska erbjuda domare skärmar för att kunna  studera tveksamma domslut in i minsta detalj.

Avtalet innebär också att NBA ska erbjuda skräddarsytt  innehåll för Samsungs smarta tv-apparater och surfplattor under hela  säsongen, enligt Adage.

Det är inte första gången Samsung lierar sig med NBA.

Storstjärnan Lebron James är en erkänd  Samsung-ambassadör sedan tidigare och har bland annat dykt upp i  reklamfilmer för Samsung Galaxy Note 2.

Jay-Z offentliggjorde sitt  partnerskap med mobilbolaget vid NBA-finalerna i samband med släppet av  sitt album Magna Carta Holy Grail.

Phoenix Suns är också det lag som är först ut med att använda Samsung-plattor för att titta på olika spelsituationer i detalj.

NBA  tänker också använda Samsung-utrustning vid nyckelmoment som  playoff-matcher och det klassiska All Star-eventet – där man har  alltifrån dunktävlingar till en match mellan de bästa spelarna Östkusten och Västkusten.

Avtalet är det största någonsin mellan en nordamerikansk sportliga och sydkoreanska Samsung, enligt Adage.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SamsungNBAJay-Z

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.