Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

SAS skrotar Scanorama

Publicerad: 2 Oktober 2014, 11:51

Flygjätten SAS drar igång ett nytt redaktionellt koncept – Scandinavian Traveler. Satsningen innebär startskottet på en strategi där det digitala får ökat fokus. Förändringen innebär också att SAS plockar in OTW och skrotar Scanorama, som görs av DG Communications.


Ämnen i artikeln:

SASAnders RaskOTW

Scandinavian Traveler ska består av alltifrån en ombordtidning och en webbplats till webb-tv, innehåll i sociala medier och nyhetsbrev

- Vi har över 100 miljoner besök på vår hemsida varje år och 80 000 människor som reser med oss varje dag. För dem vill vi erbjuda högkvalitativt innehåll som inspirerar och ger kunskap i de kanaler som är bäst för stunden, både före, under och efter resan, säger Stefan Hedelius, marknadschef på SAS i en kommentar.

Beskedet innebär också att SAS skrotar Scanorama, som görs av DG Communications.

Det nya konceptet sjösätts i stället med hjälp av OTW - lanseringen sker  i november.

- SAS resenärer får möta spännande människor inom alla branscher, som rör sig i hela världen. Den gemensamma länken i alla berättelser är resan, säger Anders Rask, vd på OTW Communication i en kommentar.

Stefan Hedelius uppger att hela satsningen ligger i linje med den nya marknadsstrategin: "We Are Travelers".

Resumé har sökt ansvariga hos DG Communications.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SASAnders RaskOTW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.