Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Saxon tar över Bonnier R&D

Publicerad: 28 februari 2013, 14:29

Ulrika Saxon.

Affärsområdet Bonnier Growth Media får nu ett tillskott i form av Bonnier R&D. Tanken är att stärka upp i de digitala tillväxtområdena.


Ämnen i artikeln:

Ulrika SaxonBonnier Growth MediaSara Öhrvall

Ulrika Saxons affärsområde får nu ett tillskott i form av Bonnier R&D där Sara Öhrvall är chef. Syftet är att de ska stärka upp i områden som Tools & Leads, Kids media och Online gaming.  

– R&D har arbetat med ett tydligt förändringsuppdrag för våra befintliga affärsområden. Nu har tiden kommit för att helt och hållet fokusera på nya affärer. Med R&D på Bonnier Growth Media  kan vi öka takten och snabbt växla upp affärer internationellt. Det kommer att skapa en hävstångseffekt som öppnar upp möjligheter inom områden där Bonnier inte verkar idag, säger Sara Öhrvall, chef för R&D i en kommentar.

Tidigare sorterade bolaget in under Bonnier Digital. Nu ska de hjälpa till med insikter för framtidsprojekt och även dra igång nya utvecklingssatsningar.

– Bonnier Growth Medias uppdrag är att söka lönsam expansion på mediaområden i tillväxt. Att nu genom R&D-teamet ytterligare kunna kraftsamla vad gäller förståelse för det föränderliga medielandskapet, i syfte att fatta rätt beslut om tillväxtvägar, är ett mycket lovande steg på vägen, säger Ulrika Saxon, vd på Bonnier Growth Media.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.