Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

SBS Discoverys svar till annonsörerna: ”Är fullt medvetna om situationen”

Publicerad: 1 april 2015, 11:21

Dan Panas.

Foto: Pressbild.

Nu när Telia släcker ner SBS Discoverys kanaler drabbas 700 000 tittare. Beslutet gör också att de annonsörer som väljer kanalerna tappar lika många i potentiell räckvidd. – Vi är fullt medvetna om situationen som råder nu. Vi kommer lägga all vår kraft på detta, säger Dan Panas, presschef på SBS Discovery.


Ämnen i artikeln:

TeliaSBS DiscoveryDan Panas

Det var efter ett bråk mellan Telia och SBS Discovery som kanalerna släcktes för Telias kunder i natt. Förhandlingarna pågick in i det sista, men de två bolagen lyckades inte komma överens om vilka SBS-kanaler som skulle finnas i Telias utbud och vad de skulle kosta.

När Resumé ringer upp Dan Panas upprepar han samma budskap ett antal gånger som svar på frågan hur bolaget kommer att kompensera de annonsörer som nu tappar i potentiell räckvidd.

– Våra kanaler finns ju representerade hos alla andra distributörer. Och så här ett halvt dygn efter att kanalerna släckts ned vill jag inte spekulera i hur länge eller utdraget där här skulle kunna bli, säger han.

Jag tycker inte att det är ett svar på min fråga. Kommer ni att kompensera annonsörerna i det här läget – ja eller nej?
– Jag vill inte spekulera i den frågan i media. Vi har bra kontakt med våra kunder och det har gått tolv timmar sedan Telia valde att ta bort våra kanaler. Låt oss återkomma i den frågan.

När kan ni återkomma?
– Vi är måna om att ge god information så vi återkommer i frågan.

En stund senare ringer Dan Panas tillbaka. Den här gången säger han att han ska svara mer konkret.

– Det är beklagligt att Telia har släckt ner våra kanaler för drygt tolv timmar sedan. Låt oss inte spekulera mer kring det annat än att våra kanaler finns representerade hos alla övriga distributörer och vår målsättning och tro är att kunna leverera alla kampanjer.

Men det sker ett tapp här måste du hålla med om. Ni tappar ju potentiellt 700 000 tittare som kan nås av annonserna.
– Det är vad du säger – men vår ambition och vår tro är att vi ska kunna leverera kampanjerna precis som vanligt.

Då tolkar jag det som om ni inte kommer att kompensera annonsörerna i det här läget?
– Du förutsätter att vi kommer att behöva kompensera men vi kommer att kunna leverera alla kampanjer. Vi är fullt medvetna om situationen som råder nu och kommer att lägga all vår kraft på detta.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

TeliaSBS DiscoveryDan Panas

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.