Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Scherman blir tv-boss på Aftonbladet

Publicerad: 18 Augusti 2014, 09:05

Foto: Aftonbladet

Den förre TV4-chefen, Jan Scherman, blir affärsområdeschef för Aftonbladet TV. Han leder bland annat satsningarna kring Aftonbladets kommande tv-kanal i det digitala marknätet.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet TVMEGTV4Jan Helin

– Jan Schermans djupa TV-kompetens och kunnande om den TV-marknad som nu hastigt stöps om blir mycket stark i kombination med Aftonbladet TV:s onlinefokus och vår digitala kompetens, säger Jan Helin, Aftonbladets publisher i en kommentar.

Han menar att Jan Scherman förstår både högt och lågt inom nyheter, sport, nöje och livsstil.

Aftonbladet har hårdsatsat på tv-området under senare år och utsågs av Meg Award som en föregångare inom online-tv och fick även pris vid INMA i San Francisco.

Aftonbladet har också fått tillstånd av Myndigheten för radio och tv att sända i det digitala marknätet.

Jan Scherman har lett det strategiska utvecklingsarbetet med Aftonbladets kommande nyhetskanal samt det strategiska arbetet för tv-området i stort – satsningarna omfattar tv på alla plattformar.

– Det var länge sedan jag haft så kul på jobbet som i år. Aftonbladet har gjort ett fantastiskt arbete med att utveckla TV online och skaffat sig en enastående stark position, säger Jan Scherman i en kommentar.

Jan Scherman har inte bara varit chef för TV4 under många år, utan har också varit programledare och grävande reporter på Kalla Fakta.

Han har även jobbat centralt med tv-frågor inom Bonnier innan han blev strategisk rådgivare för Aftonbladet TV.

– Det kommer att bli ett mycket kraftfullt erbjudande för såväl tittare som annonsörer och samarbetsparters, säger Jan Scherman.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.