Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Schibsted-ägda ”Spotify-utmanaren” växer

Publicerad: 12 februari 2014, 08:39

Schibsted-ägda Aspiro, som fokuserar på musik-streamingtjänsten Wimp, ökar nettomsättningen för Q4 med nära 14 miljoner kronor till strax under 70 miljoner kronor, vilket motsvarar en 24-procentig ökning. Förlusterna minskade från cirka 26 miljoner kronor till runt 18 miljoner kronor i EBITDA.


Aspiro har inte gjort någon goodwill-nedskrivning av Mobile Search för kvartalet, vilket kan jämföras med Q4 förra året då perioden belastades med en nedskrivning på 7,7 miljoner kronor.

Omsättningen inom affärsområdet Music ökade 35 procent under det gångna kvartalet – Aspiro meddelade i slutet av oktober att Wimp lanseras som en app i Windows Store.

Händelser efter periodens utgång är att Andy Chen ersätter Peter Tonstad som vd för Aspiro – Peter Tonstad kvarstår dock som Chief Commercial Officer för WiMP.

Aspiro har också utvecklat sin verksamhet med ett nytt affärsområde inom musik –RADR Music News, RMN.  Det nya affärsområdet leds av Kjartan Slette.

Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.