Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 22 februari 2012, 09:58
Jeanette Frisk-Söderberg.
Foto: Pressbild Bonnier Tidskrifter.
Bonnier Tidskrifter hämtade annonsdirektören Anna Ericson från Schibsted, liksom den digitala försäljningschefen Jeanette Frisk-Söderberg. Nu fylls även säljteamet med Schibsted-folk.
Ämnen i artikeln:
BonnierSedan i måndags är nya försäljningschefen Jeanette Frisk-Söderberg på plats hos Bonnier Tidskrifter på Sveavägen.
Hon ska nu – med hälp av gamla Schibsted-kolleger – lyfta webbsäljet efter att BT plockat hem det till den egna säljorganisationen, BT Sales.
Anna Ericson och Jeanette Frisk-Söderberg har handplockat ett team med säljare från bland annat Tasteline (2 personer), E24 (1 person) och lilla säljbolaget Custom Ads (1 person) som haft Schibsted som kund.
– Det kommer att gå jättebra tror jag, Schibsted har en kraftfull digital säljkultur och det är den kunskapen vi nu ska tillföra på Bonnier Tidskrifter, säger Jeanette Frisk-Söderberg till Resume.se.
Hon kommer närmast från en tjänst som försäljningschef på Schibsted-ägda Let's Deal.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Bonnier