Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Schibsted-folk ska lyfta Bonnier

Publicerad: 22 Februari 2012, 09:58

Jeanette Frisk-Söderberg.

Foto: Pressbild Bonnier Tidskrifter.

Bonnier Tidskrifter hämtade annonsdirektören Anna Ericson från Schibsted, liksom den digitala försäljningschefen Jeanette Frisk-Söderberg. Nu fylls även säljteamet med Schibsted-folk.


Ämnen i artikeln:

Bonnier

Sedan i måndags är nya försäljningschefen Jeanette Frisk-Söderberg på plats hos Bonnier Tidskrifter på Sveavägen.

Hon ska nu – med hälp av gamla Schibsted-kolleger – lyfta webbsäljet efter att BT plockat hem det till den  egna säljorganisationen, BT Sales.

Anna Ericson och Jeanette Frisk-Söderberg har handplockat ett team med säljare från bland annat Tasteline (2 personer), E24 (1 person) och lilla säljbolaget Custom Ads (1 person) som haft Schibsted som kund.

– Det kommer att gå jättebra tror jag, Schibsted har en kraftfull digital säljkultur och det är den kunskapen vi nu ska tillföra på Bonnier Tidskrifter, säger Jeanette Frisk-Söderberg till Resume.se.

Hon kommer närmast från en tjänst som försäljningschef på Schibsted-ägda Let's Deal.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Bonnier

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.