Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Schibsted gör sitt första förvärv inom digital hälsa

Publicerad: 8 November 2017, 09:49

Schibsted gör sitt första förvärv inom affärsområdet Digital Health med en investering i Ahum, ett ungt bolag med ambitionen att göra psykologisk hjälp mer tillgängligt för alla. Efter en nyemission äger Schibsted tio procent av bolaget.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Ahum riktar sig till alla som upplever någon typ av psykologiskt problem, men också till de som vill utveckla sig själva på det personliga planet. Målet är att bli marknadsledande inom matchning mellan vårdsökande och legitimerade psykologer och terapeuter inom olika discipliner.

I takt med att den psykiska ohälsan skenar bland svenskar har människors behov av psykologiskt stöd ökat. Ahums grundare Fredrik Sandin har under sina år som psykolog märkt att de flesta som söker hjälp upplever en vilsenhet valet av terapeut. Det var därför han startade Ahum tillsammans med Johan Thuresson, art director och it-ingenjör.

Sedan lanseringen i januari 2017 har Ahum i dag över 100 legitimerade psykologer och terapeuter i Stockholm, Göteborg och Malmö som anslutit sig till tjänsten. I en nyemission går nu Schibsted in som aktiv ägare med en långsiktig ambition att skapa en marknadsledande, rikstäckande aktör. Efter nyemissionen kommer Schibsted att äga 10 procent av bolaget.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.