Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 4 juni 2013, 06:47
Mats Eriksson, vd Schibsted Tillväxtmedier
Foto: Magnus Bergström.
Mediekoncernen Schibsted fortsätter med strategin att etablera sig även inom andra sektorer. Schibsted Tillväxtmedier investerar nu i Bokavård.se, ett bolag vars affärsidé är att göra det enklare att jämföra och boka vårdbehandlingar över nätet.
Affären är Schibsteds första i vårdsektorn.
– Idag görs endast två procent av vårdbokningarna online. Bokavård.ses lösning förenklar för patienter att snabbt kunna boka tid och klinikerna får en smidigare hantering av bokningar, säger Mats Eriksson, vd för Schibsted Tillväxtmedier, i ett pressmeddelande.
I Sverige görs årligen 64 miljoner besök inom primärvården, specialistvården och tandvården, varav två procent bokas online.
- Schibsted har investerat i entreprenörsdrivna internetbolag i över tio år. Vi ser fram emot att tillsammans med Bokavård.se:s Amir Mofidi och Dimitrij Hallengren förbättra hur vi svenskar hittar de bästa vårdgivarna på snabbast och enklast möjliga sätt, säger Mats Eriksson.
Bokavård.se listas av Internetworld bland 2012 års hetaste start-ups.
Magnus Helander