Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Schibsted kombinerar journalistik med shopping

Publicerad: 28 Maj 2015, 08:49

My home ska kombinera innehåll om heminredning med shopping.

Foto: Pressbild

Ny sajt om heminredning ska inspirera till handel direkt. Partner från början blir Royal design group.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

I juni lanserar Schibsted sin nya satsning på heminredning och shopping. My home ska ge inspiration till användarna samtidigt som produkterna som det skrivs om kommer finnas att köpa bara ett klick bort.

– My home ska bli startpunkten online för alla som är intresserade av inredning och en naturlig digital arena för annonsörerna. Någon sådan plats finns inte idag. Vi fyller helt enkelt ett hål på marknaden, säger Pernilla Barkman, affärsområdeschef på Myhome.se i ett pressmeddelande.

Royal design group, som idag driver sajterna royaldesign.se och rum21.se, är med som partner i den nya satsningen.

– Det har saknats en digital redaktionell inredningsprodukt som My home på marknaden. Royal designs utbud av inredning och Schibsteds räckvidd är en oslagbar kombination och därför kändes det självklart att gå in som partner från start, säger Hans Bengtsson, vd och grundare Royal design group.

Mika Wallgren

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.