Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Schibsted köper hela Prisjakt – nästan

Publicerad: 14 Februari 2012, 10:33

Mediekoncernen Schibsted utökar sitt ägande i Prisjakt Sverige till 96 procent: – Prisjakt kommer att ta nästa steg med en internationalisering av konceptet, säger Mats Ericsson, vd på Schibsted Tillväxtmedier.


Ämnen i artikeln:

Prisjakt

Schibsted Tillväxtmedier köpte 70 procent Prisjakt Sverige, som äger prisjakt.nu, år 2006.

Mediejätten utökar nu sitt ägande till 96  procent.

Resterande ägarandelar stannar hos Prisjakts  grundare tillika vd, Jonas Bonde, samt grundaren tillika CTO:n, Franz  Hänel.

Mats Ericsson, vd för Schibsted Tillväxtmedier, hävdar att prisjakt.nu idag är ledande inom konsumentstödjande marknadsplatser och att  man nu tänker ta nästa steg i företagets utveckling och  internationalisera konceptet:
– Prisjakt är att av de mest spännande bolag som jag haft nöjet att följa, säger han i en kommentar.

Schibsted vill dock av konkurrensskäl inte gå in p vilka länder man tänker etablera konceptet i.

Prisjakt Sverige grundades 2002 och prisjakt.nu är idag en av Sveriges största oberoende informations- och prisjämförelsetjänst.

Prisjakt.nu har idag över 1 miljon produkter från nära 3 500 butiker samt 420 000 omdömen från olika konsumenter.

Prisjakt Sverige har 45 anställda och driver förutom prisjakt.nu i Sverige även norska  och Nya Zeeländska motsvarigheter, prisjakt.no och pricespy.co.nz.

Bolaget erbjuder även Minhembio.com, vilket är en stor mötesplats för hembio- och hifi-intresserade.

Prisjakt kom på fjärde plats i Veckans Affärers tävling "Årets Superföretag 2011".

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Prisjakt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.