Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Schibsted köper majoritet av Letsdeal.se

Publicerad: 26 april 2012, 09:38

Grundarna av Let´s deal Lars Karlsson (t.v) och Alexander Hars säljer ytterligare andelar av sitt livsverk.

Foto: Pressbild.

Mediekoncernen Schibsted köpte en större post i Let´s deal år 2010. Bolaget har visat en mycket god utveckling sedan dess och därför väljer Schibsted nu att utöka sitt ägande till en majoritetspost.


Ämnen i artikeln:

Schibsted Tillväxtmedier

– Let´s deal har på kort tid bevisat att den nya modellen för lokal  annonsering och kollektiv köpkraft är extremt skalbar. Bolaget har  blivit en av koncernens snabbast växande bolag, säger Peter  Grytterhielm, operativ chef för Schibsted Tillväxtmedier i en kommentar.

Let´s  del är en av Sveriges och Norges största dealsajter och ger dagligen  sina 500 000 medlemmar erbjudanden inom resor, restaurang och  upplevelser.

Schibsted köpte en större post i Let´s Deal år 2010  och  nu står det alltså klart att man utökar sitt ägande till en  majoritet i bolaget.

Let´s deal arbetar med en rad välkända  varumärken och grundades år 2010 i Göteborg. Bolaget har gått från 3-50  anställda på drygt två år.

Schibsteds målsättning är att Let´s deal ska bli ledande på den nordiska marknaden.

Resterande  Let´s deal-aktier ägs till största delen av grundarna Alexander Hars,  som är vd, och Lars Karlsson, som är teknikchef.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Schibsted Tillväxtmedier

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.