Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Schibsted och Bonnier kommer fortsätta samarbeta”

Publicerad: 26 November 2013, 08:23

Raoul Grünthal, vd för Schibsted Sverige.

Foto: Resumé.

Sverige-vd:n för Bonniers konkurrent Schibsted – Raoul Grünthal – gratulerar Tomas Franzén till jobbet som ny Bonnier-chef. – Även om Bonnier och Schibsted fortfarande är rivaler i viss mån har vi anledning att samarbeta, säger Raoul Grünthal till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Raoul GrünthalTomas FranzénBonnier ABSchibsted

Raoul Grünthal vill egentligen inte värdera valet av Tomas Franzén som ny Bonnier-vd men säger ändå att det är ett ”bra val”.

– Jag gratulerar honom till jobbet. Han har stor erfarenhet som företagsledare och har haft att hantera olika sorters situationer. Jag hälsar honom välkommen till branschen, säger Raoul Grünthal.

Bonnier och Schibsted är i grunden rivaler, men allt eftersom mediekartan ritats om måste de samarbeta inom vissa områden för att hålla emot när de stora internationella digitala aktörerna marscherar in.

– Vi och Bonnier samarbetar redan och det tror jag kommer att fortsätta. Vi har ett gemensamt intresse i att det ska finnas alternativ till de internationella aktörer som finns på marknaden, säger Raoul Grünthal.

I dagsläget samarbetar Schibsted och Bonnier i annonspaketet Impact (Aftonbladet och Expressen), distributionsnätet Premo (SvD och DN) – och båda bolagen är tillsammans huvudägare i TT.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.