Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Schibsted och UNT i allians

Publicerad: 15 juni 2012, 07:40

Den svenska gruppköpssajten Let´s deal har inlett ett samarbete med UNT. Detta är första gången Let´s Deal ingår ett liknande mediesamarbete.


Ämnen i artikeln:

SchibstedUNT

– Vi ser intressanta framtidsmöjligheter i samarbetet med Let's deal och  Schibsted. Smyglanseringen av Let's deal i Uppsala visar att det finns  stor potential, säger Hanna Stjärne, VD och chefredaktör för  UNT-koncernen i en kommentar.

Let´s deal drog igång sin verksamhet  2010 och har idag 500 000 medlemmar.

Enligt företaget själv är man  därmed den största svenska aktören kring fenomenet kollektiv köpkraft.

Samarbetet  innebär att Let´s deals medlemmar kan ta del av nya erbjudanden som  många gånger innebär mer än en rabatt på halva priset:
– Samarbetet  med UNT känns perfekt. UNT har den lokala kollen och de starkaste  lokala medierna" säger Alexander Hars, VD på Let's deal i en kommentar.

UNT består bland annat Upsala Nya Tidning och ytterligare sex tidningar samt andra medierelaterade verksamheter.

UNT ingår i koncernen Nya Tidens Media, NTM.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SchibstedUNT

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.