Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 15 juni 2012, 07:40
Den svenska gruppköpssajten Let´s deal har inlett ett samarbete med UNT. Detta är första gången Let´s Deal ingår ett liknande mediesamarbete.
– Vi ser intressanta framtidsmöjligheter i samarbetet med Let's deal och Schibsted. Smyglanseringen av Let's deal i Uppsala visar att det finns stor potential, säger Hanna Stjärne, VD och chefredaktör för UNT-koncernen i en kommentar.
Let´s deal drog igång sin verksamhet 2010 och har idag 500 000 medlemmar.
Enligt företaget själv är man därmed den största svenska aktören kring fenomenet kollektiv köpkraft.
Samarbetet innebär att Let´s deals medlemmar kan ta del av nya erbjudanden som många gånger innebär mer än en rabatt på halva priset:
– Samarbetet med UNT känns perfekt. UNT har den lokala kollen och de starkaste lokala medierna" säger Alexander Hars, VD på Let's deal i en kommentar.
UNT består bland annat Upsala Nya Tidning och ytterligare sex tidningar samt andra medierelaterade verksamheter.
UNT ingår i koncernen Nya Tidens Media, NTM.
Karl-Johan Byttner