Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 6 mars 2012, 08:40
Schibsted har återigen ökat sitt ägande i Spotify-utmanaren Aspiro. Mediejätten äger numera 73,4 procent av bolaget.
Som resume.se tidigare har berättat har Schibsted lagt ett 340-miljonersbud på Spotify-utmanaren Aspiro.
Så sent som för bara några dagar sedan meddelade Schibsted att man äger 63,7 procent av bolaget efter att ha förlängt budtiden från den 15 februari till den 2 mars.
Schibsted meddelar nu att man äger 73,4 procent av Aspiro.
Schibsted har erbjudit 1,65 kronor per aktie och har också meddelat att man helst hade sett ett 90-procentigt ägande i bolaget.
Varför går ni ut med olika ägande med så kort mellanrum?
– 63,7 var resultatet av den första budperioden. Vi måste meddela när vi får ett ägande som överstiger två tredjedelar enligt gällande flaggningsregler och det blev klart en dag innan den förlängda budperiodens slut. Sedan löpte ju den förlänga budperioden ut och då är det ju naturligt att vi även kommunicerar resultatet av den, säger Jo Christian Steigedel, ir-ansvarig på Schibsted.
Karl-Johan Byttner