Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Schibsted ökar ägande i Spotify-utmanare – igen

Publicerad: 6 mars 2012, 08:40

Schibsted har återigen ökat sitt ägande i Spotify-utmanaren Aspiro. Mediejätten äger numera 73,4 procent av bolaget.


Ämnen i artikeln:

SchibstedAspiroSpotify

Som resume.se tidigare har berättat har Schibsted lagt ett  340-miljonersbud på Spotify-utmanaren Aspiro.

Så sent som för bara  några dagar sedan meddelade Schibsted att man äger 63,7 procent av  bolaget efter att ha förlängt budtiden från den 15 februari till den 2  mars.

Schibsted meddelar nu att man äger 73,4 procent av Aspiro.

Schibsted har erbjudit 1,65 kronor per aktie och har också meddelat att man helst hade sett ett 90-procentigt ägande i bolaget.

Varför går ni ut med olika ägande med så kort mellanrum?
–  63,7 var resultatet av den första budperioden. Vi måste meddela när vi  får ett ägande som överstiger två tredjedelar enligt gällande  flaggningsregler och det blev klart en dag innan den förlängda  budperiodens slut. Sedan löpte ju den förlänga budperioden ut och då är  det ju naturligt att vi även kommunicerar resultatet av den,  säger Jo Christian  Steigedel, ir-ansvarig på Schibsted.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SchibstedAspiroSpotify

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.