Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Schibsted säljer Destination.se

Publicerad: 14 mars 2014, 09:30

Resumé kan berätta att Schibsted har sålt resebokningssajten Destination.se till den norska resekoncernen Reisegiganten. – Det stämmer. Vi gör utvärderar ständigt vår portfölj av bolag, säger Schibsted Sveriges kommunikationschef Lena K Samuelsson.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibsted

I Schibsteds nya organisation med tre affärsområden har Destination.se varit placerat inom Schibsted Publishing, där bland annat Aftonbladet ingår.

Destination,se lanserades av Schibsted 2008. Tillsammans med Aftonbladet Tillväxtmedier stod Finn.no för utvecklingen av tjänsten.

Men lönsamheten har inte varit god nog, och dessutom har Destination.se:s organisation varit relativt stor – därför valde Schibsted att sälja sajten, enligt vad Resumé erfar.

Försäljningen genomfördes för ett par månader sedan, men har inte kommunicerats.

Enligt Lena K Samuelsson är försäljningen ett naturligt led i arbetet med att se över portfäljen av bolag.

– Vi har ju fått in Compricer exempelvis, säger hon.

I samband med lanseringen 2008 sa Destination.se:s dåvarande vd Frans Storm:

– Vi har haft två mål med Destination.se. Det första har varit att samla hela Sveriges reseutbud på ett ställe. Det andra har varit att skapa en tjänst som är lätt att använda och som sorterar hundratusentals resor på ett logiskt sätt.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

AftonbladetSchibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.