Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Schibsted satsar på ny mobilsajt

Publicerad: 2 Maj 2012, 06:59

Schibsted Tillväxtmedier går i en ny sajtaffär – Mobilio.se. Sajten hjälper svenska folket att sovra bland fabrikat, modeller, abonnemangsavtal och bidningstider: – Hittills har Schibsted förmedlingstjänster inom El, Lån och Försäkring, nu kompletteras dessa med Mobilabonnemang, säger Mats Eriksson, vd för Schibsted Tillväxtmedier i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

Schibsted TillväxtmedierMats Eriksson

Bästa dealen för mobilen! Så lyder budskapet på Mobilios webbplats.

Enligt företaget sitter 9 av 10 svenskar på abonnemang där man  antingen betalar för mycket eller har upplägg som inte passar.

Den nya sajten Mobilio  ska hjälpa kunderna att göra bättre val:
– Jag kom på idén till Mobilio när jag själv hade väldigt höga  telefonräkningar och jag inte visste vilket erbjudande som var det  bästa, säger Alexander Pärleros, vd för Mobilio i en kommentar.

Tjänsten är helt oberoende, jämför samtliga större svenska operatörer och tar hänsyn till alla dolda kostnader och kampanjer.

Enligt Mobilio går det att spara flera tusen kronor per år.

Schibsted Tillväxtmedier har investerat i en rad nätbaserade  verksamheter på sistone och fortsätter alltså på den inslagna vägen i  och sin med satsning på den nya sajten Mobilio.

Schibsted kör igång Mobilio i vecka. Sajten marknadsförs via kanaler såsom Aftonbladet, Svenska Dagbladet och även icke Schibsted-ägda SBS Radio, där grundaren av Moblio har sin bakgrund.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.